środa, 27 lutego 2019

Poznaję świat przez zmysły

             Uczniowie podczas zajęć prowadzonych według programu „Poznaję świat przez zmysły” po raz kolejny poddawani byli stymulacji wielozmysłowej, tym razem w sali integracji sensorycznej. Celem zajęć było dostarczenie odpowiednio dobranych i zróżnicowanych bodźców do Ośrodkowego Układu Nerwowego, a przez to pobudzanie jego rozwoju. Stymulacja wielozmysłowa obejmowała więc: zmysł dotyku, zmysł równowagi , zmysł proprioceptywny (pozycja ciała), zmysł słuchu, zmysł wzroku, zmysł węchu. Uczniowie ćwicząc za pomocą specjalistycznego sprzętu w sali integracji sensorycznej mogli doświadczyć w sferze dotykowej poprzez aktywizację różnych receptorów skóry odpowiedzialnych za odbiór powierzchniowego lub głębokiego dotyku. Usprawniać percepcję wzrokową miedzy innymi fiksowanie wzroku, wodzenie wzrokiem, zwiększanie zakresu pola widzenia, doskonalenie spostrzegania, uwagi i pamięci wzrokowej. Chłopcy pokonywali tor przeszkód, ćwiczyli na desce równoważnej, platformie i innych sprzętach, gdzie poprzez zabawę usprawniali koordynację wzrokowo-słuchowo- ruchową. Uczniowie byli poddani stymulacji zapachowej poprzez demonstrowanie uczniom różnych zapachów – przybliżanie naturalnych zapachów z jego otoczenia, uczenie rozróżniania zapachów przyjemnych i nieprzyjemnych, lokalizowanie źródła zapachu. Zajęcia wywołały u uczniów pozytywne emocje dostarczając dużo wrażeń sensorycznych :-)