Majowe zadanie w ramach projektu to "sensoryczne pudełko". Specjalnie wykonane na potrzeby zajęć pudełko posłużyło do rozpoznawania i różnicowania. Dotyk pomaga nie tylko rozpoznawać, czego dotykamy i jakie są tego właściwości, ale również różnicować, gdzie i z jaką siłą my jesteśmy dotykani. Pełni więc dla nas bardzo ważną funkcję, nie tylko umożliwiając poznanie świata, ale również ostrzegając przed niebezpiecznymi lub nieoczekiwanymi wrażeniami, przez co wywiera wpływ na poczucie bezpieczeństwa, równowagę emocjonalną, koncentrację uwagi i funkcje ruchowe. Dotyk jest nam również potrzebny do nawiązywania i pogłębiania relacji z drugą osobą. Deprywacja bodźców dotykowych, zwłaszcza w dzieciństwie, może zaburzać rozwój emocjonalny i poznawczy. Umożliwienie dziecku nauczenia się rozpoznawania i różnicowania bodźców dotykowych, to największe i najbogatsze ich doświadczanie na sobie.